Meditaatio 02/10/2019

Tämän päivän evankeliumin lukeminen alkaa, kun Jeesus on Gennesaretin järvellä .   Joukko ihmisiä on koonnut kuulemaan häntä puhuvan. Huomaatte, että kaikkialla meidän Mestarimme kävelee, ihmiset etsivät häntä aina. Tämä osoittaa meille, kuinka sisäisessä olemuksessamme me kaipaamme Jumalaa. Meillä on tämä valtava aukko sydämessämme. Pyrimme täyttämään sen tyhjillä asioilla, jotka tarjoavat tyhjiä lupauksia. Jumala loi meidät erityiseen suhteeseen hänen kanssaan. Jumala näyttää meille tämän, kun Jeesus lähestyi Simons-venettä. Jeesus kertoo Simonille vetää hieman pois rannasta ja hän puhuu väkijoukkoon. Kun Jeesus on saarnannut, hän kertoo Simonille: ”Syöttäkää syvälle ja laske verkkosi alas saaliin .” Kun Jumala kutsuu meitä tekemään tehtävän, hän on hyvin suora kanssamme. Hän haluaa meidän mennä tuntemattomaan ja inhimilliseen luonteeseen, pelkäämme. Emme halua mennä paikkoihin, joita emme ole mukavia. Emme ole valmiita kärsimään. Emme ole varmoja siitä, miten käsittelemme sitä. Me, kuten Simon, joskus vastaamme Jumalalle takaisin, ehkä turhautuneita, ehkä väsyneitä tai ärsyttäviä. ”Mestari, me leikkimme koko yön ja emme ottaneet mitään! Mutta sinun sanallanne annan verkot alas. ” Ajattele Poikia Matt. 21: 28-31 “Mitä mieltä sinä olet? Miehellä oli kaksi poikaa; ja hän meni ensimmäiseen ja sanoi: “Poika, mene tänne töihin viinitarhassa.”   Ja hän vastasi: en minä tahdo. mutta sen jälkeen hän teki parannuksen ja meni. Ja hän meni toiseen ja sanoi saman; ja hän vastasi: “Minä menen, sir,” mutta ei mennyt. Kumpi näistä kahdesta teki isänsä tahtoa? ”Minun henkilökohtaisessa elämässäni on ollut aikoja, etten halunnut tehdä Jumalan tahtoa. Olin peloissani ja kerroin Jumalalle, lähetä joku muu, Herra, minä olen jumalaton peto, kelvoton olemaan läsnä.Sanoin Jumalalle, että olen sellainen syntinen, häpeä ennen sinua! Kun Jumalan armo lopulta kosketti sydäntäni, sain sanoa: ”Jumala, minä annan itseni teille. Aivan kuten soitit Simonille, kalastajaksi, tuomaan teille sieluja, sinulla on valta ja valtuudet käyttää minua kuitenkin, kun haluat käyttää palvelijasi. ”Kanan peto vihasi tätä. Hän lähetti täydellisen vihansa minulle. Jumala antoi minulle armon, ja pystyin tekemään ”yleisen tunnustuksen” Dominikaanisen papin kanssa. Yleinen tunnustus tai ”Life Confession”, kuten sitä kutsutaan, on, kun kerrotte kaikki syvät tummat syntiä, jotka olette pidättäneet.Ehkä et voinut tunnustaa näitä syntejä, koska he ovat kaikkein häpeällisiä tai inhottavia Jumalan edessä. Synnit, jotka olette sitoutuneet antamaan paholaisille siteitä pitämään kiinni elämästäsi. Jumalalla, joka on Herran ja maailmankaikkeuden päällikön, on valta rikkoa kaikki ketjut. Jumala, Pyhä Henki, joka hengittää elämän ihmisen lihaan ja tuo hänet elämään, sama Pyhä Henki, joka liikkui vesien yli, kun maailma luotiin, herää kaikki ne piilotetut syntiset, jotka sitovat sinut pimeälle puolelle. Hän antaa sinulle rohkeutta tunnustaa nämä syntiset papille. CCC (katolisen kirkon katekismi) 208 ”Jumalan kiehtovan ja salaperäisen läsnäolon edessä ihminen huomaa oman merkityksettömyytensä. Ennen polttavaa pensas Mooses ottaa pois sandaalit ja peittää kasvonsa Jumalan pyhyyden läsnä ollessa. Ennen kolminkertaisen pyhän Jumalan kirkkautta Jesaja huutaa: “Voi minua! Minä olen kadonnut, sillä minä olen epäpuhdas huulien mies.” Ennen kuin Jeesus teki jumalallisia merkkejä, Pietari huudahtaa: “Poistu minusta, sillä minä olen syntiä ihminen, Herra.” Mutta koska Jumala on pyhä, hän voi antaa anteeksi ihmiselle, joka ymmärtää, että hän on syntinen hänen edessään: “En aio toteuttaa kovaa vihaani … sillä minä olen Jumala ja ei ihminen, Pyhä sinun keskellänne.” Apostoli Johannes sanoo samoin: “Me tulemme vakuuttamaan sydämemme hänen edessään aina, kun sydämemme tuomitsevat meidät, sillä Jumala on suurempi kuin sydämemme, ja hän tietää kaiken.”

 

 

Jumala, joka antaa nämä valitut miehet viranomaiselle anteeksiantaville synneille, kun pappi antaa teille vapautuksen, paholaisen ketjut ovat rikki. Jumala on voittanut sinut takaisin helvetin reunasta.Jumala on kaikkein armollisin, Jumala Pyhin on vapauttanut sinut ja kun olet avoin hänen tahtoonsa, hän voi työskennellä mahtavalla siunauksella elämääsi. Jeesus työskenteli voimallisella ihmeellä, kun verkot täytettiin kaloilla. Se oli täynnä niin paljon kalaa, että he kutsuivat toisen veneen ja molemmat veneet melkein upposivat yrittäessään palata rannalle.   Simon Pietari tiesi tuohon aikaan, kuka Jeesus oli ja heitti itsensä, hän ymmärsi, kuinka syntiä hän on. Me kaikki olemme kelvottomia Jumalan edessä. Vain Jumala voi antaa meille tämän armon. Jos olemme avoimia Jumalan Sanalle, niin voimme, hänen armoillaan vapautua pahasta. Jeesus sanoi Simon Pietarille: “Älä pelkää”. Jumala kertoo, ettemme pelkää hänen rakkauttaan ja armoaan. Nyt älkää saako sen kieroutumaan, tämä ei tarkoita sitä, että otat Jumalan armoa itsestäänselvyytenä. Älä kohtele Jumalaa kuin sellaista, joka myy sitruunoita kadulla. Meidän on aina muistettava, että Jumala tuomitsee meidät jokaisesta puhutusta sanasta ja kaikesta toteutetusta toiminnasta! Meidän ei pitäisi olettaa, että teimme sen taivaaseen. Meidän on aina pyrittävä pelastukseen. Jumala haluaa meidän olevan yhdistyneet hänen kanssaan hänen rakkaudessaan. Jeesus valitsi Simonin yhdessä Jaakobin ja Johanneksen kanssa, Zebededen pojat, luopumaan kaikesta ja seuraamaan häntä. Kun Jumala kutsuu sinua, älä ohita puhelua. Älä ole kuin minä, joka lopulta vastasi Jumalan kutsumiseen myöhään. Se ei ole helppoa, sillä paholainen aikoo ryöstää, odottamassa sinua liukumaan ja hyppäämään sinuun kuin leijona. Otatte Jumalan kimppuun. Mutta kestäkää veljeni ja sisareni. Egyptin apotti Anthony (Saint) sanoi: “Minä näin sauvat, joita vihollinen leviää ympäri maailmaa, ja minä sanoin raivostuneena:” Mitä voi päästä tällaisista väkijoukoista? “ Sitten kuulin äänen, joka sanoi minulle: “nöyryyttä.”   Tämä on ankarin voima ansaita, mutta Jumalan armolla se voidaan saavuttaa.   Kutsumme myös Jumalan äitiä, Mariaa osoittamaan meille, miten sanoa “kyllä” Jumalalle.

 

 

Rukoilkaamme,

 

Kaikkivaltias ja elävä Jumala, me kiitämme teitä antamastanne sanasta ja että lähetit Pojan, Jeesuksen, elämäämme. Me tahtomme kautta luotamme siihen, että johdatte meidät heittämään elämämme kovimmat osat oppimaan tieteenaloja ja saavuttamaan korkeamman pyhyyden tason. Egyptin Pyhän Anthonin ja Herraamme, Marian, välityksellä, johdatamme meidät ottamaan vastaan ​​tahtosi ja tekemään edessämme olevan tehtävän Kristuksen, meidän Herramme, Aamen kautta!

 

Jumalan siunausta,

 

Aaron JP

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: