Meditatie 02/03/2019

Het lezen van het evangelie is tegenwoordig heel dramatisch! Nadat Jezus heeft gelezen van de profeet Jesaja en zegt dat de Schriftlezing is vervuld, was iedereen eerst blij en opgewonden, maar het lijkt erop dat de menselijke trots de mensen begon over te nemen. Sommigen vroegen hem. “Is hij niet de zoon van een timmerman?” Weten we niet wie zijn familie is? Wanneer dergelijke vragen zich voordoen, betekent dit dat ze zichzelf beter zien dan hij. Maar als je kijkt naar alles wat er is gebeurd in het oude testament, dan is het Joodse volk traag in dingen te geloven en wanneer ze zich van God afkeren, moet God dan iets naar hen sturen om hen af ​​te keren van zondigheid. Jezus zegt tegen hen: “Geen enkele profeet wordt geaccepteerd in zijn eigen geboorteplaats.” Hoeveel keer stuurt God iemand in uw leven om u ervan te weerhouden zich van uw eigen vergif af te keren?   God wil dat je met Hem in de hemel bent Als je een grote zondaar bent, kan hij zelfs een ziekte of moeilijke tijden op jouw manier sturen zodat je je kunt bekeren en je tot hem kunt wenden. Houd vast aan je egoïsme. God is er voor iedereen! Niet alleen de Joden, Christenen en Moslims, maar voor al zijn schepping. “Maar voorwaar, ik zeg u, er waren veel weduwen in Israël in de dagen van Elia, toen de hemel drie jaar en zes maanden werd gesloten, toen er een grote hongersnood over het hele land kwam; en Eljasa werd naar geen van hen gezonden, dan naar Zarathath, in het land Sidon, naar een vrouw die een weduwe was. En er waren veel melaatsen in Israël in de tijd van de profeet Eli’sha; en geen van hen was gereinigd, maar alleen Na’aman de Syriër. ” God heeft het recht om te kiezen wie hij wil helpen en wie hij wil redden. Na’aman, de Syriër, wilde niet baden in de rivier de Jordaan. Maar zijn dienaar smeekte hem en hij deed wat de profeet hem vertelde, en zijn huid werd gereinigd en werd zo zacht als een pasgeboren baby. We kunnen niet uitleggen waarom God genade toont aan sommigen en voor anderen lijkt het alsof hij ze niet hoort. Wat we als individu moeten nastreven, is ons concentreren op onze persoonlijke vastberadenheid en werken aan een hoger niveau van heiligheid. Ze wilden hem stenigen en hem naar de rand van de stad brengen, maar omdat het niet zijn tijd was, ging hij door de drukte en verliet de stad. Zouden we Jezus stenigen? Als hij nu verscheen en iedereen vertelde dat het niveau van het kwaad te groot is en we ons moeten afkeren van de zonden vóór het Laatste Oordeel, zou je je dan van je zonden afkeren? God blijft mensen gebruiken en stuurt zelfs zijn moeder naar de aarde en roept ons tot bekering. St. Augustinus van Hippo predikte dat de wegen van de wereld volgen in de dwaasheid van de duivel. Ook hij werd eens van God afgewend en zich bij een sekte gevoegd. Maar omdat zijn arme moeder zeventien jaar voor hem bad, werd hij geraakt door de genade van God en werd hij een van de kerkvaders. O, hoe realiseerde hij zich hoezeer hij zijn moeder liet lijden. Nu was ze gewoon een mens. Denk je niet dat je eigen zondigheid een perfecte God beledigt? God houdt van je, maar hij mag niet waarschijnlijk worden. Als je God verwerpt, zul je voor eeuwig van hem gescheiden zijn en zul je in de eeuwigheid lijden en straffen. Stop met het schilderen van God in je eigen beeld   en lees de Bijbel, leer de les van de kerkvaders, lees de oudtestamentische profeten en je zult zien dat God een God van genade is, maar ook een God van Perfecte Gerechtigheid. Laten we God niet voor onszelf houden in onze persoonlijke box, maar hem toestaan ​​om in ons en in de wereld te werken.

 

Amen,

 

Aaron JP

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: