Hoeveel moet je van God houden?

Een passage uit het evangelie van de evangelist Mark Ch 12: 28-31 “En een van de schriftgeleerden kwam naar voren en hoorde hen met elkaar in discussie gaan en toen hij zag dat hij hen goed antwoordde, vroeg hij hem:” Welk gebod is het eerste van allemaal? “   Jezus antwoordde: “De eerste is:” Hoor, Israël, de Heer, onze God, de Heer is één; en je zult de Heer, je God, liefhebben met heel je hart en met heel je ziel en met heel je verstand en met heel je kracht. ‘   De tweede is deze: ‘Je zult je naaste liefhebben als jezelf.’ Er is geen ander gebod dan dit. ” Jezus spreekt dezelfde woorden die God Mozes leerde. Jezus roept niet alleen Israël, maar de hele wereld om aandacht. Net zoals een ouder hun kinderen roept om naar de kamer te komen, roept Jezus iedereen naar de troon van God. ” De Heer onze God”, de God van Abraham, Izaak en Jacob, de eeuwige God zou de focus moeten zijn van uw hele wezen. Men moet attent en gefocust zijn en geen andere gedachten in gedachten hebben. Er is niets op aarde dat meer waard is dan jezelf aan God te geven. Wanneer iemand zich echt op God richt, vergeet je dat je op aarde bent, zie je jezelf vóór de aanwezigheid van Hem die Heilig is, hij die niet van aangezicht tot aangezicht is gezien maar vóór alle tijden heeft bestaan.   Probeert u uzelf en dankt Hem die de gaven schenkt.

 

Jezus spreekt dan: “U zult de Heer, uw God, liefhebben met heel uw hart”. Geld, goud, uw auto, uw domme gezichtsboekrekening, wat de wereld ook voor u heeft neergezet betekent absoluut niets voor God.De liefde die we aan God geven is een onvolmaakte liefde, vanwege onze gevallen natuur kunnen we God niet perfect liefhebben zoals Jezus dat kan. Maar we kunnen ernaar streven onze Liefde jegens God te verbeteren. Luister naar het ritme van je hart. Dat beukende werd gemaakt door hem die alles bij elkaar bracht. Zijn machtige handen maakten het. Zie je dat toen God je maakte, hij de tijd nam om je te modelleren? Hij koos zorgvuldig wat hij je wilde geven. Niet alle menselijke wezens worden op dezelfde manier gemaakt, zelfs degenen die als tweeling geboren worden hebben verschillende persoonlijkheden die hen uniek maken. Hij gaf je het leven dat zal leiden naar je heiliging. God maakt geen fouten. Elke actie en reactie worden overwogen. Het grootste geschenk is dat hij je de vrije wil gaf om ervoor te kiezen hem te aanbidden.

 

St. Augustinus van Hippo wijst in zijn boek Teaching Christianity erop, dat God niets openliet. Dit betekent dat je hele hart, je hele ziel en je hele geest met de liefde van God vervuld moeten zijn. Er is niets op aarde dat die leegte kan vullen. Je kunt jezelf naar bewusteloosheid drinken, je kunt een tienvoudige loterijwinnaar zijn, je zou de rest van je leven een heerser kunnen zijn, maar niets zal je ooit dan God tevreden stellen. Je ziel werd zorgvuldig door God gevormd om in het lichaam te gaan dat hij voor jou had gemaakt. De adem van de Heilige Geest gaf je de eerste ademhaling en hartslag in de moederschoot.Net zoals de Heilige Maagd Maria Ja zei in haar antwoord aan de aartsengel Gabriël, ze was vervuld met leven en met de liefde van God, ook wij kunnen zo’n gave ervaren als we onszelf volledig aan God geven.   Er is geen hogere roeping in het leven dan om een ​​dienaar van de Heer de Allerhoogste te zijn. Jezus gaf veel voorbeelden van wat ware dienst aan God is. Hij waste de voeten van zijn discipelen, terwijl het zou moeten zijn dat ze zijn voeten wasten. In het Evangelie van Marcus is Jezus de “iemand die komt om te dienen”. Jezus doet de wil van God de Vader. Hoeveel te meer zou de wereld van hem gaan houden, als we die liefde aan elkaar laten zien?

 

Omdat we gemaakt zijn in het “beeld en de gelijkenis van God ” Genesis 1: 26-27 Het leven van ieder afzonderlijk mens op aarde moet gerespecteerd worden. Er zou geen dakloosheid in de wereld moeten zijn. Als we de geboden van God echt zouden volgen, zouden we moeten helpen onze medemensen te voeden en hem en zijn gezin de extra goederen te geven die we hebben. Net zoals we onze kinderen goede geschenken willen geven, moeten we op dezelfde manier denken aan een ander mens. Geen enkele kinderen zou zich ooit ongewenst moeten voelen, geen bejaarde zou alleen gelaten worden of op de aarde achtergelaten worden. St. Augustine zegt dat we ons eigen geluk niet kunnen vinden. De vreugde kan alleen van God zijn. Het is een geschenk dat alleen hij kan geven. Hij geeft die gave vrij en dagelijks. De meesten van ons beantwoorden de oproep niet of negeren hem gewoon. Maar hij wacht altijd op ons. Hij is geduldig, zelfs tot je laatste uur van je leven, wanneer je klaar bent om dit leven naar het volgende te verlaten, bid om de genade om God te roepen en om zijn hulp te vragen. Hij zal je niet afwijzen, jij bent het die hem afwijst. Laten we afsluiten met dit gebed.

 

God, we danken u voor het zenden van uw Zoon Jezus van Nazareth naar de wereld. We danken je dat zijn Moeder Maria ja zei, en het Woord werd vlees. Sta ons toe om alle dwaasheid weg te doen en lof en aanbidding voor je te geven. Alleen jij kunt deze enorme leegte vullen die ik heb op mijn ziel. Deze leegte die pijn doet, deze leegte die pijn doet, laat me dank geven Oh Machtige en Onsterfelijke God! Jij geeft   de vruchten van de aarde om te eten en de talenten om te delen met onze medemens en proberen vrede op aarde te brengen. Vergeef ons onze zonden en breng ons naar het eeuwige leven. Amen!

 

God zegene je,

 

Aaron JP

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: