Hvor meget skal du elske Gud?

En passage fra evangeliet om evangelisten Mark Ch 12: 28-31 “En af de skriftlærde kom op og hørte dem diskutere med hinanden, og da han svarede dem godt, spurgte han:” Hvilket bud er først og fremmest? “   Jesus svarede: “Den første er,” Hør, Israel! Herren vor Gud, Herren er en; og du skal elske Herren din Gud af hele dit hjerte og af hele din sjæl og af hele dit sind og af al din styrke. ‘   Det andet er dette: ‘Du skal elske din næste som dig selv.’ Der er intet andet bud større end disse. ” Jesus taler de samme ord, som Gud lærte Moses. Jesus kalder ikke kun Israel, men hele verden til opmærksomhed.Ligesom en forælder opfordrer deres børn til at komme til værelset, kalder Jesus alle til Guds trone. ” Herren vor Gud”, Abrahams, Isaks og Jakobs Gud, den Evige Gud skal være fokus for hele dit væsen.Man skal være opmærksom, fokuseret og ikke have andre tanker i deres sind. Der er intet på jorden, der er mere værd end at give af dig selv til Gud. Når man virkelig fokuserer på Gud, glemmer du, at du er på jorden, du ser dig selv før Tilstedeværelsen af ​​ham, der er Hellig, han som ikke er set ansigt til ansigt, men eksisterede før tiden.   Bevæg dig selv og tak til ham, der er gaven af ​​gaver.

 

Jesus taler derefter: “Du skal elske Herren din Gud med hele dit hjerte.” Penge, guld, din bil, din dumme ansigtsbogskonto, hvad verden har sagt foran dig, betyder absolut ingenting for Gud. Kærligheden, som vi giver til Gud, er en ufuldkommen kærlighed, på grund af vores faldne natur kan vi ikke elske Gud helt tilbage, som Jesus kan. Men vi kan stræbe efter at forbedre vores kærlighed til Gud. Lyt til dit hjertes slag. Det pounding blev lavet af ham, der satte det hele sammen. Hans Mægtige Hænder formede den. Kan du se, at når Gud gjorde dig, tog han sin tid til at mode dig? Han valgte omhyggeligt hvad han ønskede at give dig. Ikke alle mennesker er ens, selv de, der er født som tvillinger, har forskellige personligheder, som gør dem unikke. Han gav dig det liv, der vil føre til din helliggørelse. Gud gør ikke fejl. Hver handling og reaktion overvejes. Den største gave er, at han gav dig fri vilje til at vælge at tilbede ham.

 

St. Augustine of Hippo påpeger i sin bog Undervisning kristendom, at Gud ikke forlod noget ledigt. Det betyder at hele dit hjerte, hele din sjæl og hele dit sind skal være fyldt med Guds kærlighed. Der er intet på jorden, der kan fylde det tomrum. Du kan drikke dig selv til bevidstløshed, du kan være en ti-time Lottery-vinder, du kunne være linjal for resten af ​​dit liv, men intet vil nogensinde tilfredsstille dig, men Gud. Din sjæl var omhyggeligt formet af Gud for at gå ind i det legeme han lavede til dig. Helligåndens ånd er det, der gav dig det første åndedræt og hjerteslag i moderens livmoder. Ligesom den salige jomfru Maria sagde ja i sit svar på Ærkeenglen Gabriel, var hun fyldt med Livet og med Guds kærlighed kan vi også opleve en gave, hvis vi helt og fuldt giver os Gud.   Der er ikke noget højere kald i livet, så at være en tjener for den Herre, Den Højeste. Jesus gav mange eksempler på, hvad sande tjeneste til Gud er. Han vaskede sine disciple fødder, da de skulle vaske sine fødder. I Markusevangeliet er Jesus den “der kommer til at tjene”. Jesus gør Guds vilje Faderen. Hvor meget mere vil verden komme for at elske ham, hvis vi viser den kærlighed til hinanden?

 

Fordi vi er lavet i “Guds billede og ligighed ” Genesis 1: 26-27 Det enkelte menneskes liv på jorden skal respekteres. Der burde ikke være hjemløse i verden. Hvis vi virkelig fulgte Guds bud, skal vi hjælpe med at brødføde vores medmenneske og give ham og hans familie de ekstra varer, vi har. Ligesom vi ønsker at give gode børn gaver, må vi tænke på samme måde som et andet menneske. Ingen børn skulle nogensinde føle sig uønskede, ingen ældre ville blive overladt alene eller forladt på jorden. St. Augustine siger, at vi ikke kan finde vores egen lykke. Glæden kan kun give af Gud. Det er en gave, som han kun kan give. Han giver den gave frit og dagligt. De fleste af os svarer ikke på opkaldet eller bare ignorerer ham. Men han venter altid på os. Han er patient selv indtil din sidste time i dit liv, når du er klar til at forlade dette liv til det næste, beder for nåden at kalde til Gud og bede om hans hjælp. Han vil ikke afvise dig, det er dig, der afviser ham. Lad os lukke med dette bøn.

 

Gud, vi takker for, at du sendte din søn Jesus fra Nazareth til verden. Vi takker for, at hans mor Mary sagde ja, og ordet blev kød. Tillad os at fjerne al tåb og give ro og tilbedelse for jer. Kun Du kan udfylde dette enorme tomrum, som jeg har på min sjæl. Dette tomrum, der gør ondt, dette tomrum, der gør ondt, lad mig takke Oh Mighty og Immortal God! Du giver   Jordens frugter at spise og talenterne deler med vores medmenneske og forsøger at bringe fred på jorden. Tilgiv os vores synder og bring os til evigt liv. Amen!

 

Gud velsigne dig,

 

Aaron JP

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: