Meditation 02/03/2019

Dagens evangelie læsning er meget dramatisk! Efter at Jesus har læst fra profeten Esajas og siger, at skrifternes læsning er opfyldt, var alle i første omgang lykkelige og ophidsede, men det ser ud til at menneskelig stolthed begyndte at overtage folket. Nogle stillede spørgsmålstegn ved ham. “Er han ikke søn af tømrer?” Ved vi ikke, hvem hans familie er? Når der opstår spørgsmål som dette, betyder det, at de ser sig bedre, end han gør. Men når man ser på alt der er sket i det gamle testamente, er det jødiske folk langsomt at tro på ting, og når de vender sig væk fra Gud, så skal Gud sende noget til dem for at få dem til at vende sig væk fra syndighed. Jesus fortæller dem: “Ingen profet accepteres på hans eget hjemsted.” Hvor mange gange sender Gud nogen i dit liv nu for at få dig til at vende sig væk fra dit eget gift?   Gud vil have dig i himlen med ham Hvis du er en stor synder, kan han endda sende en sygdom eller hårde tider din vej, så du kan omvende sig og vende tilbage til ham. Stop med at holde fast i din egoisme. Gud er for alle! Ikke kun jøderne, kristne og muslimer, men for al hans skabelse. “Men jeg siger i sandhed, at der var mange enker i Israel i Elias dage, da himlen blev lukket tre år og seks måneder, da der blev stor hungersnød over hele landet; og Elias blev sendt til ingen af ​​dem, men kun til Zarephat, i Sidons Land, til en Kvinde, der var Enke. Og der var mange spedalere i Israel på profeten Elias ‘tid. og ingen af ​​dem blev renset, men kun Na’aman den syriske. ” Gud har ret til at vælge, hvem han vil hjælpe, og hvem han vil redde. Na’aman den syriske ønskede ikke at bade i Jordanfloden. Men hans tjener bad om ham, og han gjorde hvad profeten fortalte ham, og hans hud blev renset og blev så blød som en nyfødt baby. Vi kan ikke forklare, hvorfor Gud viser barmhjertighed til nogle, og for andre ser det ud til, at han ikke hører dem.Det, vi skal stræbe efter som individer, er at fokusere på vores personlige beslutsomhed og arbejde hen imod et højere niveau af hellighed. De ønskede at stenge ham og lede ham til kanten af ​​byen, men fordi det ikke var hans tid, gik han gennem folkemængderne og forlod byen. Ville vi stenge Jesus? Hvis han viste sig lige nu og fortalte alle, at ondskabens niveau er for meget, og vi skal vende sig væk fra synder før den endelige dom, ville du vende dig væk fra dine synder? Gud fortsætter med at bruge mennesker og endda sende sin mor til jorden, der kalder os til omvendelse. St. Augustine of Hippo prædike, at verdens måder følger efter i djævelens dårskab. Også han var engang vendt væk fra Gud og sluttede sig til en kult. Men fordi hans stakkels mor bad for ham i sytten år, blev han rørt af Guds nåde og blevet en af ​​kirkens fædre.Åh, hvordan han indså, hvor meget han lavede sin mor. Nu var hun bare et menneske. Tror du ikke, at din egen syndighed fornærmer en perfekt Gud? Gud elsker dig, men han skal ikke tages sandsynlig. Hvis du afviser Gud, vil du blive evigt adskilt fra ham, og du vil lide plage og straf for al evighed. Stop med at male Gud i dit eget billede   og læs Bibelen, lær lektionen fra Kirkens Fædre, læs de gamle testamente profeter, og du vil se, at Gud er en nådig gud, men også en fuldkommen retfærdigheds Gud. Lad os ikke holde Gud for os selv i vores personlige kasse, men lad ham arbejde i os og i verden.

 

Amen,

 

Aaron JP

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: