Meditatie 02/10/2019

Het lezen van het Evangelie van vandaag begint wanneer Jezus in het meer van Gennes’aret is .   Er is een menigte mensen bijgekomen om hem te horen praten. Je merkt dat overal waar Onze Meester loopt, mensen altijd naar hem op zoek zijn. Dit laat ons zien hoe we in ons innerlijk verlangen naar God. We hebben deze enorme opening in ons hart. We proberen het te vullen met lege dingen die lege beloftes opleveren. God schiep ons om een ​​speciale relatie met hem te hebben. God toont ons dit toen Jezus Simons boot naderde. Jezus zegt tegen Simon dat hij een beetje uit de kust moet stappen en hij spreekt tot de menigte. Nadat Jezus heeft gepredikt, zegt hij tegen Simon: “Put in de diepte en laat je netten vallen voor een vangst .” Wanneer God ons roept om een ​​missie te doen, is hij heel direct met ons.Hij wil dat we het onbekende ingaan en in onze menselijke aard worden we bang. We houden niet van plaatsen waar we ons niet comfortabel voelen. We zijn niet klaar om te lijden. We weten niet precies hoe we het zullen aanpakken. Wij, zoals Simon, antwoorden soms God terug, misschien gefrustreerd, misschien moe of geïrriteerd. “Meester, we hebben de hele nacht gezwoegd en niets meegenomen! Maar op uw woord zal ik de netten laten zakken. ” Denk aan de zonen in Matteüs 21: 28-31 “Wat denk je? Een man had twee zonen; en hij ging naar de eerste en zei: ‘Zoon, ga vandaag werken in de wijngaard.’   En hij antwoordde: ‘Ik wil niet’; maar daarna bekeerde hij zich en ging weg. En hij ging naar de tweede en zei hetzelfde; en hij antwoordde: ‘Ik ga, heer’, maar ging niet weg. Welke van de twee deed de wil van zijn vader? ” Er zijn tijden geweest in mijn persoonlijke leven dat ik Gods wil niet wilde doen. Ik was bang en ik bleef God vertellen, iemand anders sturen o Heer, ik ben een slecht beest, onwaardig om in jouw aanwezigheid te zijn. Ik zei tegen God dat ik zo’n zondaar ben, een schande voor je! Toen de genade van God eindelijk mijn hart raakte, was ik in staat om te zeggen: “God, ik geef mezelf aan jou over.Net zoals je Simon, een visser, hebt genoemd om zielen naar je toe te brengen, heb je de kracht en het gezag om mij te gebruiken, hoe je je knecht ook wilt gebruiken. “Het gevogelte-beest had een hekel aan dit. Hij zond zijn volle wraak tegen mij. God schonk mij de genade en ik was in staat om een ​​”Algemene Biecht” te doen met een dominicaanse priester. Een algemene bekentenis of ‘Life Confession’ zoals het wordt genoemd, is wanneer je alle diepe donkere zonden vertelt die je hebt tegengehouden. Misschien kun je deze zonden niet belijden omdat ze het meest schandelijke of weerzinwekkende zijn voor God.Zonden die je hebt begaan en die je de duivels hebt gegeven om je leven vast te houden. God, die Heer en Meester van het Universum is, heeft de macht om alle ketenen te verbreken. God, de Heilige Geest die leven in het vlees van een mens blaast en hem tot leven wekt, dezelfde Heilige Geest die over de wateren bewoog toen de wereld werd geschapen, zal al die verborgen zonden herleven die je aan de donkere kant binden. Hij zal je de moed geven om die zonden aan de priester toe te geven. CCC (Katechismus van de katholieke kerk) 208 “Geconfronteerd met Gods fascinerende en mysterieuze aanwezigheid, ontdekt de mens zijn eigen onbeduidendheid. Vóór de brandende struik, trekt Mozes zijn sandalen uit en sluiert zijn gezicht in de aanwezigheid van Gods heiligheid. Voor de glorie van de drievoudig heilige God roept Jesaja: “Wee mij, ik ben verloren, want ik ben een man van onreine lippen.” Voordat de goddelijke tekenen door Jezus worden aangebracht, roept Petrus uit: “Ga van mij weg, want ik ben een zondig mens, o Heer.” Maar omdat God heilig is, kan hij de man vergeven die zich realiseert dat hij een zondaar voor hem is: “Ik zal mijn hevige woede niet uitvoeren … want ik ben God en geen mens, de Heilige in uw midden.” De apostel Johannes zegt ook: “Wij zullen (…) onze harten voor Hem bevestigen wanneer ons hart ons veroordeelt, want God is groter dan ons hart en hij weet alles.”

 

 

God die deze uitverkorenen de autoriteit geeft om zonden te vergeven, als een priester u eenmaal vergiffenis schenkt, worden de ketenen van de duivels verbroken. God heeft je van de rand van de hel terug gewonnen. God meest genadig, God de Allerheiligste heeft je bevrijd en wanneer je open staat voor zijn wil, kan hij machtige zegen in je leven werken. Jezus werkte een geweldig wonder toen de netten vol met vis waren. Het was gevuld met zoveel vis dat ze een andere boot noemden en beide boten zonk bijna in een poging terug te komen naar de kust.   Simon Peter wist op dat moment wie Jezus was en wierp zich neer, hij besefte hoe zondig hij is. We zijn allemaal onwaardig voor God. Alleen God kan die genade aan ons schenken. Als we openstaan ​​voor het Woord van God, dan kunnen we door zijn genade het kwaad bevrijden. Jezus zei tegen Simon Petrus: “Wees niet bang”. God zegt ons om niet bang te zijn voor zijn liefde en zijn genade. Nu, begrijp het niet verdraaid, dit betekent niet dat u Gods genade als vanzelfsprekend beschouwt. Behandel God niet als iemand die citroenen op straat verkoopt. We moeten altijd onthouden dat God ons zal veroordelen voor elk gesproken woord en elke actie die wordt ondernomen! We moeten niet aannemen dat we de hemel hebben bereikt. We moeten altijd naar redding streven. God wil dat we in zijn liefde verenigd worden met hem. Jezus koos Simon samen met Jakobus en Johannes, de zonen van Zebedeüs om alles op te geven en hem te volgen. Wanneer God je roept, negeer de oproep dan niet. Wees niet zoals ik die uiteindelijk God’s roeping laat in het leven beantwoordde. Het zal niet gemakkelijk zijn, want de duivel zal rondsnuffelen, wachtend op jou om als een leeuw op je af te springen en op je te springen. Je zult een pak slaag krijgen voor God. Maar verdraag mijn broers en zussen. Abt Anthony (Sint) van Egypte zei: “Ik zag de valstrikken die de vijand zich over de wereld uitspreidt en ik zei kreunend:” Wat kan er uit zo’n valstrik komen? “ Toen hoorde ik een stem tegen me zeggen: “Nederigheid.”   Dit is de moeilijkste deugd om te verdienen, maar met Gods genade kan het worden bereikt.   Laten we ook de Moeder van God aanroepen, Maria om ons te laten zien hoe we “Ja” tegen God moeten zeggen.

 

 

Laten we bidden,

 

Almachtige en altijd levende God, we danken u voor het gegeven woord en dat u uw Zoon, Jezus, in onze levens hebt gezonden. Wij, door uw wil, vertrouwen erop dat u ons ertoe zal brengen de moeilijkste delen van ons leven te gooien om disciplines te leren en een hoger niveau van heiligheid te bereiken. Door de voorspraak van St. Antonius van Egypte en Onze Lieve Vrouw van Smarten, Maria, leid ons om uw wil te aanvaarden en de zending te doen die voor ons ligt, door Christus, onze Heer, Amen!

 

God zegene,

 

Aaron JP

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: