Mitä arvoa massa on minulle?

Veljet ja sisaret sallivat minun muistuttaa teitä siitä, kuinka tärkeitä nämä pyhät salaperäiset ovat meille katolilaisia.   Kun katsomme ortodoksisia veljiä ja varsinkin niitä, jotka juhlivat massaa Tridentiiniriitossa, he valmistelevat jumalallista liturgiaa hyvin vakavasti. Miksi? Koska kaikissa muissa Rooman kanssa yhteisessä kunnossa olevissa katolisten kirkkojen kahdessakymmenessä kahdessa riitassa he ymmärtävät, kuinka pyhä ja erityinen se aikoo mennä joukkoon.   CCC-519 “Kaikki Kristuksen rikkaudet” ovat jokaiselle yksilölle ja ovat kaikkien omaisuutta. “ Kristus ei elänyt elämäänsä itselleen, vaan meille, hänen inkarnaatiosta “meille miehille ja meidän pelastuksellemme” hänen kuolemaansa “meidän synteistämme” ja ylösnousemustamme varten “perustelluksi”. Hän on edelleen “meidän puolestamme Isän kanssa”, joka “aina elää välittämään” meille. Hän pysyy aina “Jumalan läsnä ollessa meidän puolestamme, tuoden hänelle kaiken, mitä hän asui ja kärsi meille.” Jeesus Kristus on nyt Jumalan, taivaallisen Isän, kanssa. Hän tekee meitä jatkuvasti puolestamme Isämme puolesta. Odota, mitä tarkoitat tekemisellä? Jeesus tarjosi mielellään itselleen täydellisen uhrin Jumalalle. Koska hän on ilman syntiä ja hänellä ei ole mitään vikaa, hän on todella täydellinen teurastettava karitsa. Hän on täydellinen ja tahraton kaikin tavoin. Vain hän voi olla silta, joka voi yhdistää meidät Isään ja avata taivaan portit.

 

CCC-521 ”Kristus antaa meille mahdollisuuden elää hänessä kaiken, mitä hän itse asui, ja hän asuu meissä. “Hänen inkarnaationsa kautta hän, Jumalan Poika, on tietyllä tavalla yhdistänyt itsensä jokaisen ihmisen kanssa.” Meitä kutsutaan vain yhdeksi hänen kanssaan, sillä hän antaa meille mahdollisuuden jakaa hänen ruumiinsa jäseniksi hänen elämässään lihassaan mallina ”. Jeesus, Messias on Pyhä Korkein pappi. Kun hän menehtyi Golgatan koko ihmiskunnalle, hänen verensä valui ristiin maailman pelastamiseksi. Hänen kuolemansa on verensuojeltuna jokaisessa muutoksessa kaikkialla  maailman. Koska kun Jeesus puhui pyhiä sanojaan pääsiäisateriansä aikana opetuslapsineen, hän kääntää yksinkertaisen leivän ja viinin omaksi lihaksien ja verensä. Matthew 26: 26-29 26 Niin Jeesus otti leivän ja siunasi, kun he syövät, ja rikkoi sen ja antoi sen opetuslapsille ja sanoivat: “Ota, syö, tämä on minun ruumiini.”   Ja hän otti kupin, ja kun hän oli kiittänyt, antoi sen heille, sanoen: “Joo, kaikki teistä, sillä tämä on minun liiton veri, joka on valettu monille syntien anteeksiannon tähden.” Minä sanon teille, etten juo uudelleen tämän viiniköynnöksen hedelmää siihen päivään asti, jolloin minä juon sen uudessa kanssasi Isäni valtakunnassa . “ Hänen ruumiinsa tuo paranemista. Hänen verensä tuo lunastuksen. Kun kulutamme tämän yksinkertaisen isännän ja viinin, meillä on kirjaimellisesti Jeesus sisällä meitä. Fyysisesti hän on läsnä 15 minuuttia. Tämä on mahdollisuus puhua Jumalalle.   Voimme pyytää häntä parantamaan murtuneita mieliämme ja kehoamme. Täällä voimme antaa hänelle kiitoksen siitä uudesta vauvasta, joka tuli perheeseen. Voimme kysyä häneltä armoaan joku perheessämme. Voimme mennä syvempään meditaatioon, kun ajattelemme Jeesusta.

 

Massan Pyhä uhra on arvokkaampi sinulle elossa, kun olet poissa tästä maailmasta. (Elävän ruusutyhdistys ry): ” Elämämme aikana tarjotut massat menevät meidän edellämme, joko perumaan velkamme kokonaan tai osittain synteistämme johtuvasta rangaistuksesta; Näin ollen se voi lyhentää hautausta. ” Tridentiiniriitossa, kun Pyhä pappi nousee alttarille, hän kerjää Kaikkivaltiaan Jumalaa tekemään sydämemme puhtaina ja valmiiksi palvomaan. Kun astumme palvontapaikkaamme, astumme Pyhien Pyhiin. Tämä ajattelutapa on menetetty “Novus Ordo Mass” -muodossa, jota käytetään Yhdysvalloissa tänään. Kirkko on vain fyysinen rakennus. Pyhä on se, että Jeesus on asunnossa. Kun näet punaisen kynttilän, jonka Alter palaa, hän on läsnä. Jotkut eivät edes rukoile, kun he tulevat kirkkoon. Useimmat vain tulevat ja istuvat tai ovat yksityisessä keskustelussa kirkon sisällä. Tämä ei ole paikka puhua takaluukkuillesi tai juoruille. Tämä on rukouksen talo. Kun meitä kehotetaan illallisen juhla tai kokouksen valtava pikkujouluihin meidän yhtiö, tulemme hyvin pukeutunut kyllä? Varmistamme, että meillä on voimakkain puku tai mahtava mekko, joka vaikuttaisi perheellesi ja ystävillesi. Joten kuinka me emme pukeudu Jumalan menestykseen? Miksi jotkut meistä eivät pysy koko tunnin ajaksi? Jumala kysyy vain yhden tunnin vuorokaudessa. Meidän on keskityttävä, pidettävä mielemme valmiina palvomaan ja jätettävä maallinen asia ulkopuolelle. Anna meille ylistys ja kunnia Kaikkivaltiaan Jumalalle yhden tunnin ajan. Tarjoamme hänelle parhaan “lahjamme”, kuten Abel teki Jumalan edessä. Tuo meidän vetoomuksemme Jumalan puoleen pyytämään paranemista, apua ja pelastusta meille ja koko maailmalle. CCC- 559 ”Kuinka Jerusalem toivottaa Messiaan tervetulleeksi? Vaikka Jeesus oli aina kieltäytynyt suosimasta yrittää saada hänet kuninkaaksi, hän valitsee ajan ja valmistelee yksityiskohdat messiaaniseen saapumiseensa “isänsä Davidin” kaupunkiin. Kun Daavidin poika on saanut tunnustuksen, sillä se, joka tuo pelastuksen (Hosanna tarkoittaa “Pelasta!” Tai “Anna pelastus!”), “Kunnian kuningas” astuu kaupunkiin “ratsastaa perseellä”. Jeesus valloittaa Siionin tyttären, hänen seurakuntansa hahmonsa, ei ruseen eikä väkivallan, vaan nöyryyden, joka todistaa totuudesta. Ja niin aiheista hänen valtakuntansa sinä päivänä lapsia ja Jumalan köyhä, joka suosiota häntä oli enkeleitä, jotka ilmoittivat hänet paimenille. Heidän hyväksyntänsä: “Siunattu olkoon se, joka tulee Herran nimeen”, on kirkon omaksumassa eukaristisen liturgian “Sanctusissa”, joka esittelee Herran pääsiäisen muistomerkin. “

 

Kun seuraavan kerran astut kirkkoon, anna Jumalalle kiitos, että hän lähetti Poikansa, Jeesuksen kuolemaan ristillä henkilökohtaisen pelastuksenne vuoksi. Älä vain anna Jumalalle “dollaria”, vaan todellinen kymmenesosa 10% tuloistasi. Jos olet siunattu enemmän, anna sitten hieman enemmän. Et anna rahaa papille, annat rahaa auttamaan Kristuksen valtakunnan lähetystyössä. Käytä parasta mitä sinulla on. En sano, että tulisin kirkkoon yhden tuhannen dollarin puvussa, mutta tule puhtaana ja edustettavaksi Kaikkivaltiaan Jumalan edessä. Pukeudu vaatimattomasti ja uudelleen palvontaan. Tule kanssasi kipuja, ilojasi ja itsellesi tarjoamista Jumalalle. Siunattu olkoon Kaikkivaltiaan Jumalan nimi, on oikein antaa hänelle ylistys!

 

Jumalan siunausta,

Aaron JP

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: