Pains of Everlasting Torment del 1

Lad os starte med en passage fra Åbenbaringsbogen 14:11 “Og deres rystelse røg op for evigt; og de har ingen hvile, dag eller nat, disse dyrkere af dyret og dets billede, og hvem der modtager mærket af dets navn ” Mine brødre og søstre af menneskeheden, gør det ikke fejl. Uanset om du kender Gud personligt i dine liv, eller om du ikke tror på noget, vil vi alle stå for Gud, når vi dør. Der er ingen undslippe død. Vi erkendte alle, at vi skal dø. Det er ikke når du dør, der betyder noget, det er staten under dine sidste vejrtrækninger, der betyder noget. Hvordan levede du i dit liv? Har jeg gjort ethvert forsøg på at gøre det rigtige i mit liv? Accepterede jeg Jesu Kristi lære i mit liv? Jeg vil gå ind i undervisningen fra en doktor i kirken, St. Robert Bellarmine (1542-1621). Han præsenterede en prædiken i 1574 ved Louvins Universitet i Belgien sammen med fire andre om dette emne.

 

Katolske Kirkes katekisme 1033 Stater – “At dø i dødelig synd uden at omvende og acceptere Guds barmhjertige kærlighed betyder, at de resterende adskilles fra ham for altid ved eget valg. Denne tilstand af endelig selvstændig udelukkelse fra fællesskab med Gud og den velsignede hedder “Helvede”. Vi har tendens til at blive båret væk med vores handlinger. Vi går igennem livet i sine op- og nedture og går bare om vores dag. Tænker vi nogensinde på, hvordan jeg vælger at handle i dag? Giver du tid til at reflektere over, hvordan mine handlinger kan påvirke mig i det næste liv? I hele virkeligheden gør vi det ikke. Dette er noget, vi skal lære os selv. Verden, kød og djævel har os meget travlt. Hvis det ikke er vores kolleger, som vi kan lide eller ikke kan lide, nogle gange, er det vores ægtefæller, som vi overvejer at hjælpe nogle gange, eller måske ignorerer de dine behov. Måske håber du, du ikke kan se den hjemløse mand på gaden, der altid beder om penge. Du tænker på dig selv, “han vil kun bruge den på stoffer”. Hver dag foretager vi valg fra det tidspunkt, vi våger, indtil vi sover. Vores fri vilje arbejder 24/7. Men uden at vi indser, bærer vi alle en billet i vores lomme (Soul). Denne billet vil blive stillet fra os, fra Gud, når tiden kommer. Det kan komme i søvn, det kan komme ved spisebordet, når du er i gymnastiksalen, når du kører på motorvejen. Som Jesus sagde, “Vi kender ikke dagen eller timen”.   Er det ikke overraskende for dig, at vi bare går om livet og ikke tænker på de mindste detaljer? “Det første er, at der findes nogle mennesker, der nægter at omfavne vores mest hellige tro. For det andet er det, at de, der har optaget den tro, tør at begå synd. ” Helvede og dets pligter s. 1    St. Bellarmine erklæring er så meget sandt. Fra den tid Jesus Kristus selv vandrede jorden indtil sin død på korset og blev oprejst fra de døde for at blive siddende ved Faders højre hånd. Da mange af Guds mænd og kvinder gik rundt med at prædike om Kirken og hvordan de skulle leve et hellig og retfærdigt liv indtil i dag i 2018, nægtede mange mennesker at tro på Gud. Mange vil gå om og sige, at han ikke eksisterer. Værre er den, der siger “Jeg har allerede accepteret Jesus som min Herre og Frelser” men alligevel synd stadig, bryd alle de ti bud eller slap selv deres egen samvittighed ved at acceptere hvilket samfund der fortæller dem. Hebreerbrevet 9:27 “Og lige som det er udpeget for mænd at dø en gang, og efter det kommer dom”.

St. Bellarmine udtalte, at vi fejler som kristen på disse tre punkter.   ” En, mangel på overvejelse. To, Uvidenhed og Tre på grund af selvkærlighed ” Helvede og dets tårer s. 3 Når vi beslutter at synde, tænker vi ikke på konsekvenserne af vores handling. Vi er fanget “i øjebliksvarmen” som de siger. Vi ignorerer det faktum, at vores synd ikke kun er en “personlig synd”, men det påvirker os, hvis vi har en familie. Eks. Mor far far søster kone mv   Det påvirker os som menneskehed, fordi vi alle er skabt i Guds billede og lighed. Vores synder har en dominoeffekt, og hver gang vi synder, slår vi virkelig en person over. Salme 21: 9-10 “Du vil gøre dem til en brændende ovn, når du ser ud. Herren vil sluge dem i sin vrede; og ild vil forbruge dem. Du vil ødelægge deres afkom fra jorden og deres børn blandt menneskenes sønner. ” Gud Fader i Gamle Testamentet advarede sit folk mange gange om deres handlinger om at begå personlige synder. På grund af menneskehedens faldne natur sendte han hellige mænd til at advare Israels folk om at vende sig fra synder. Vi har en personlig uvidenhed om de handlinger, vi begår. Måske fortalte vores forældre os ikke, at ved at leve en vis livsstil, er vi ikke bare ondt i os selv, men andre omkring os. Eller at vi ikke er opmærksomme på prisen på vores synder. Stolthed er djævelens yndlingssynd. Vi vil altid føle sig ansvarlige og i kontrol. Han og hans dæmoner skubber denne synd meget hårdt. Hvorfor? Fordi dette var den samme synd (Pride, Selvkærlighed), som kastede dem ud af himlen. Når vi synder, fodrer vi en mørk lidenskab inden for os selv. For eksempel er drikke ikke en synd, men det kan blive en synd, når du drikker for meget og er fuld. Når du er fuld, kan du ikke tænke lige, og den dyrelidelse, som Aristoteles taler om, tager over sanserne. Vi vil så gerne finde nogen til at gå hjem med. Du er ligeglad, hvis de har en kæreste / kæreste / ægtefælle. Alt du vil gøre er at opfylde din lustful passion. Så spørg din ven om at overbevise dem om, at du er en god person. Måske er de også fulde. Du er begge enige om at have lidt sjov og du forlader klubben.   Når du kommer i motelværelset, indser du, hvad du gjorde, var forkert, og du får dit tøj og går. Du forsøger dit bedste for bare at glemme alt. Din ægtefælle ringer til dig på telefonen og spekulerer på, hvor du er. Dette lyder ikke som nogen du ved rigtigt? Vi forsøger ikke at begå sådan tåbelig ting. Alligevel sker det til det allerbedste af os. Vi falder alle i fristelse på en eller anden måde. Målet er at undgå fremtidig fristelse, så godt vi kan, og leve et liv i Kristus.

 

“Sandsynligvis ville Gud aldrig have frigjort mig til så stor en pris og udholdt så mange ting her på jorden for min skyld, hvis han på grund af en enkelt blasfemi eller en anden forbrydelse havde det til at binde mig til et evigt fangehul? “ Helvede og dets tortiner s. 7    Ja, selv om Gud er en barmhjertig Gud, er han stadig en Gud, der kræver en konto for vores handlinger. Han kastede lucifer ud af himlen med sine engle, der vendte sig mod ham og kastede dem i helvede.   Tror du ikke, at hvis du døde med en dødelig synd, ville han heller ikke sende dig? En dødelig synd er en synd, der er gjort villigt, idet det vides at det er imod Guds bud og du stadig gik videre og gjorde det alligevel for at opfylde dine egne lidenskaber.   Hvis jeg begik en dødelig synd, og jeg havde mulighed for at omvende mig, og jeg nægtede , så ja, jeg vil også tage derhen.   CCC 1034 – “Jesus forkynder højtideligt, at han” vil sende sine engle, og de vil samle alle de onde gerningsmænd og smide dem i ildens ovn, og at han vil udtale fordømmelsen; “Afgå fra mig, du forbandede i den evige ild” Jesus Kristus advarede mange gange i Bibelen om, at helvede er meget reel og du kan og vil blive sendt der, hvis du ikke vender væk fra dine synder! “Selv om Gud har elsket os med en mægtig kærlighed og har sendt sin Søn til os og villet, at han lider og opholder sig så mange ting for vores befrielse, alligevel vil han stadig straffe os med evige torturer, hvis vi går ud til lejren af fjenden og forråde vores sjæls citater til dæmoner. “   Helvede og dets tortiner s. 8    Når vi synder, giver vi tilladelse til en dæmon til at tage fat på os. Det er de kæder, der binder os til den onde handling. Kun gennem Barmhjertelsens Sacrament, med Absolution, der kommer fra Præstens Hænder, kan man bryde Syndkæderne og giv os de nødvendige grunde til at have Helligånden igen i vores hjerter .   CCC 1037- “Gud forudbestiller ingen til at gå i helvede, for dette er en forsætlig vendende fra Gud (en dødelig synd) nødvendig og vedholdenhed i den indtil slutningen.”

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: