Meditation 10/28/18

Brødre og søstre,

Vi læser fra dagens hellige ord om Jesus Healing det blinde mand navn Bartimaeus. Hvilken besked er vores guddommelige frelser, der fortæller os? For det første viser han os, at han virkelig er den evige gud, der skabte himlene og jorden. Han viser sin autoritet til de mennesker omkring ham. Ligesom han fortalte fariseeren, at han har magt til at tilgive synder, har han også magt til at helbrede vores knuste kroppe. For det andet viser Jesus os, at han er Guds evige barmhjertighed. At være Gud, han kunne have fortalt Bartimaeus, nej på grund af dine tidligere synder, du skal forblive på denne måde, eller du skal tilbyde det som et offer for at sone for dine forbrydelser. Nej. Jesus kalder ham for at komme til ham efter at have hørt hans græd for helbredelse. “Jesus, Davids Søn, vær barmhjertig over mig!” For det tredje er den virkelige, dybtgående lektion fra denne evangelielæsning, at vi alle lider. Hvorvidt lidelsen er på grund af vores synder. Erfaringerne med traumer og trængsler, vi har konfronteret i vores liv. Vi har alle et indre råb til Gud. Det er her, hvor Herrens Herre kan arbejde i os. Gud, så kraftig som han er, kan ikke forstyrre vores fri vilje. Han elsker os så meget, at han respekterer det dybt. Vi har altid lyst til at føle, at vi har kontrol over alt. Vi hader at give slip på tingene. Men før eller senere vil vores menneskelige natur mislykkes os. Vægten af ​​verden og vores problemer kan være for meget at bære. Når vi finder ud af, får vi kræft, eller at en kærlighed er døende. Da vi fandt ud af, at vores ægtefælle har været utro i vores ægteskab eller at vores børn har gået væk fra troen. Når vi føler en følelse af håbløshed, når vi mister vores job og ikke ved, hvordan vi skal få vores daglige brød. Det er, når vi virkelig kan overgive sig til Guds nåde. Vi skal se på den velsignede jomfru Maria som et eksempel at følge i disse hårde tider. Se på, hvordan hun konfronterede verden i den tid, hun var her på jorden. Hun sagde “Ja” til Gud, da hun blev fortalt om fødslen af ​​hendes barn Jesus. Hun fulgte sin ægtefælle Joseph, da de var nødt til at flygte fra Betlehem, da Herodes forsøgte at dræbe Jesus. Hun bad sin søn til et mirakel under cana bryllupet. Hun var med Jesus under lidenskab og død. Hun holdt fast til Guds løfte og stolede på ham helt til slutningen! Hendes tro afkaldte ikke. Hun stolede på den Herre Almægtige for at overvinde alle stier. Vi må også komme for Herren med samme ferver! Ja, brødre og søstre, vi har en faldet natur og er født med synd i vores liv i modsætning til vores velsignede mor, men vi kan efterligne hende og bede til sin søn Jesus for barmhjertighed. Jesus Kristus er klar til at give os liv og få det mere rigeligt! Alt der sker i livet er på grund af hans guddommelige forsyn. Vi skal brydes af vores prideful ånd. Vi skal have vores liv knust for at blive helbredt igen. Vi skal dø for os selv, for Jesus skal helbrede os. Vi må stole på Herren på den bedste måde, vi har brug for helbredelse. Vi tror måske, vi har brug for fysisk helbredelse, men måske vil Herren helbrede dit hjerte. Dit hjerte er hjertet af dit personlige bøneliv til Gud. Vi skal stoppe med at tænke med vores sind. Vores menneskelige sind forsøger altid at rationalisere alt hele tiden. Hjertet er kernen i vores bøneliv. Når vores hjerte er i fred, så er vores sjæl i fred, så kan vores sind være stille fra verdens lyd og endelig kan vi høre Gud tale til os. Lad os græde sammen og tigge Herren gennem den hellige jomfru Maria for at dø af os selv og komme til ham med alle vores problemer, alle vores smerter, men bede om at helbrede først af vores forhold til skaberen, da og først da kan vi se verden gennem Kristi øjne. Vi kan elske vores situationer som en mulighed for frelse med ønsket om at tjene Kristus. Må Gud give os den helbredelse, som vi virkelig har brug for. Ikke for at gøre os bedre og glemme ham, men den helbredelse, som vi kan vidne til hans evige nåde til verden før os. Amen!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: