Enkelit, korkeimman Jumalan palvelijat perustekniikka Aaron JP Hackett Teologia | 04.06.2019

 Veljet ja sisaret, ennen kuin Jumala loi maailman, hän loi enkelit. Hän loi heidät palvelemaan ja rakastamaan häntä. Hän loi heidät, jotta he olisivat yhdistyneet yhdessä Luomisen perheessä. Raamatussa ja eri teologeissa tunnistetaan yhdeksän kuoroa tai enkeleitä. [1]

* Seraphim: tarkoittaa “palavia”. Heillä on kaikkein voimakkain rakkaus Jumalaa kohtaan ja ymmärretään Häntä suurimmalla selkeydellä, ylistämällä häntä jatkuvasti.

* Cherubim: tarkoittaa ”viisauden täyteyttä”. He pohtivat Jumalan jumalallista varovaisuutta ja suunnittelevat Hänen olentojaan.

* Thrones: symboloi jumalallista oikeudenmukaisuutta ja oikeudellista valtaa. He pohtivat Jumalan voimaa ja oikeutta.

Nämä kolme ensimmäistä näkevät ja rakastavat Jumalaa suoraan. Seuraavat kolme kuoroa täyttävät Jumalan suunnitelman maailmankaikkeudessa.

* Hallinnot (tai dominoinnit): tarkoittaa “viranomaisuutta”. He hallitsevat enkeleiden pienempiä kuoroja.

* Virtues: nimi alun perin ehdotettu voima tai vahvuus. He toteuttavat hallitustilaisuuksia ja hallitsevat taivaallisia ruumiita.

* Powers: He kohtaavat ja taistelevat kaikkia pahoja voimia vastaan, jotka vastustavat Jumalan providence-suunnitelmaa.

Kolme viimeistä kuoroa ovat suoraan mukana ihmisasioissa:

* Periaatteet: maanläheisten päämiesten eli kansojen tai kaupunkien hoito

* Arkangelit: antavat Jumalan tärkeimmät viestit ihmiskunnalle

* Enkelit: palvella meitä kaikkia

Pyhän Augustinuksen, virtahepian piispa, on mainittu katolisen kirkon katekismissa [2] että “enkeli” on heidän toimistonsa nimi, ei niiden luonne. Jos etsit nimeään, se on “henki”; jos etsit heidän toimistonsa nimeä, se on “enkeli”: siitä, mitä he ovat, “henki”, siitä, mitä he tekevät, “enkeli”. “Enkelit ovat koko olentonsa kanssa Jumalan palvelijoita ja lähettiläitä. aina katso minun Isäni, joka on taivaassa “he ovat” voimallisia, jotka tekevät sanansa, kuulevat hänen sanansa äänen. ” Yksi kuuluisimmista kolmesta arkkienkeli on Gabriel. Hän antoi Jumalan sanoman Ensin pappi Zechari, evankeliumin Luukan kertomuksessa evankeliumin kirjoituksissaan. ”Ja Zechari’at sanoivat enkelille:” Kuinka minä sen tiedän? Sillä minä olen vanha mies, ja vaimoni on edennyt vuosia .”   Ja enkeli vastasi hänelle: “Minä olen Gabriel, joka seisoo Jumalan edessä; ja minä lähetettiin puhumaan teille ja tuoda sinulle tämän hyvän uutisen.   Ja katso, te olette hiljaisia ​​ja kykenemättömiä puhumaan siihen päivään asti, jolloin nämä asiat tapahtuvat, koska ette usko minun sanojani, jotka täyttyvät heidän aikanaan.   Ja kansa odotteli Sakariaa, ja he ihmettelivät hänen viivästyksensä temppelissä. Ja kun hän tuli ulos, hän ei voinut puhua heille, ja he havaitsivat, että hän oli nähnyt näkymän temppelissä; ja hän teki heille merkkejä ja pysyi tyhmänä.   Ja kun hänen palvelusaika päättyi, hän meni kotiinsa. Näiden päivien jälkeen hänen vaimonsa Elizabeth sai alkunsa, ja hän piiloutui viiden kuukauden ajan itsensä sanoen: “Näin Herra on tehnyt minulle päivinä, jolloin hän katsoi minua, ottamaan pois minun murehtani ihmisten keskuudessa.” [3]Toinen tili on, kun arkkienkeli Gabriel ilmestyi siunatulle Neitsyt Marialle ja julisti messian syntymän. ”Kuudennessa kuussa enkeli Gabriel lähetettiin Jumalalta Galilean kaupunkiin, nimeltään Nasaret, neitseeseen, joka oli pyhitetty miehelle, jonka nimi oli Joosef, Daavidin huoneesta; ja neitsyen nimi oli Maria. Ja hän tuli hänen tykönsä ja sanoi: “Tervehdys, täynnä armoa, Herra on teidän kanssanne!” Mutta hän oli hyvin huolissaan sanasta ja piti mielessään, millainen tervehdys tämä voisi olla. Ja enkeli sanoi hänelle: “Älä pelkää, Maria, sillä sinä olet löytänyt Jumalan hyväksi.   Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnyttätte pojan, ja te kutsutte hänen nimensä Jeesukseksi.

Hän on suuri, ja sitä kutsutaan Korkeimman Pojaksi.

ja Herra Jumala antaa hänelle isänsä Daavidin valtaistuimen.

ja hän hallitsee Jaakobin huoneen ikuisesti;

ja hänen valtakunnastaan ​​ei ole loppua. ”

Ja Maria sanoi enkelille: “Kuinka tämä voi olla, koska minulla ei ole aviomiehiä?” Ja enkeli sanoi hänelle:

”Pyhä Henki tulee sinuun,

ja Korkeimman voima varjelee sinut;

Siksi syntyvä lapsi kutsutaan pyhäksi,

Jumalan Poika.

Ja katso, sinun sukulaisesi Elizabeth on vanhuudessaan myös synnyttänyt pojan; ja tämä on kuudes kuukausi hänen kanssaan, jota kutsuttiin karuiksi. Sillä Jumalan kanssa ei ole mitään mahdotonta. ”   Ja Maria sanoi: “Katso, minä olen Herran palvelija; olkoon se minun sanani mukaan. ”Ja enkeli lähti hänestä. [4]

 

Pyhän Äiti-kirkon opetuksen mukaan he ovat ”puhtaita hengellisiä olentoja, enkeleillä on älyä ja tahtoa: he ovat henkilökohtaisia ​​ja kuolemattomia olentoja” [5] Totisesti tämä osoittaa Jumalan merkittävän voiman. Enkelit on lähetetty moniin lähetystöihin koko Raamatun ajan. Kaksi enkeliä, jotka lähetettiin tuhoamaan Sodoman ja Gomorran kaupungit [6] Kun Balaam näki enkelin tiellä [7] . Oma henkilökohtainen suosikkini on, kun Jumalan enkeli ennustaa Simsonin syntymän tuomareissa 13: 3-7   “Ja Herran enkeli ilmestyi naiselle ja sanoi hänelle:” Katso, sinä olet karu ja sinulla ei ole lapsia;mutta te rukoilette ja kankaat poikaa. Sentähden varokaa, älä juo viiniä tai juomaa, äläkä syö mitään epäpuhtaita, sillä katso, sinun pitää synnyttämän ja synnyttämän pojan. Mikään partakone ei tule hänen päähänsä, sillä poika on syntymästä lähtien natsiriitti Jumalalle; ja hän alkaa vapauttaa Israelin filistealaisten kädestä.   Niin nainen tuli ja kertoi miehelleen: “Jumalan mies tuli minun tyköni, ja hänen kasvonsa oli kuin Jumalan enkeli, hyvin kauhea; En kysynyt häneltä, mistä hän oli, ja hän ei kertonut minulle nimeään; mutta hän sanoi minulle: “Katso, sinun pitää raskaaksi tuleman ja synnyttämän pojan;niin sitten juo mitään viiniä tai juomaa ja syö mitään epäpuhtaita, sillä poika on Jumalan natsiriitti syntymästä siihen päivään asti, jolloin hän kuoli. ” Judges 13: 21-23 ” Herran enkeli ei näyttänyt enää olevan Mano’ah ja hänen vaimonsa. Sitten Mano’ah tiesi, että hän oli Herran enkeli.   Ja Mano′a sanoi vaimolleen: “Me kuolemme, sillä me olemme nähneet Jumalan.” Mutta hänen vaimonsa sanoi hänelle: “Jos Herra oli halunnut tappaa meidät, hän ei olisi hyväksynyt polttouhria ja viljaa”. tarjoamalla kädet tai osoittaneet meille kaikki nämä asiat, tai nyt ilmoitti meille sellaisia ​​asioita.

 

CCC 332 [8] ”Enkelit ovat olleet läsnä syntymän jälkeen ja koko pelastushistorian ajan, ilmoittaen tästä pelastuksesta kaukaa tai lähellä ja palvelemalla jumalallisen suunnitelman toteutumista: he sulkivat maallisen paratiisin; suojattu Lot; pelasti Hagarin ja hänen lapsensa; pysyi Abrahamin kädellä; ilmoitti laki palveluksestaan; johti Jumalan kansaa; ilmoitetut syntymät ja kutsut; ja auttoi profeettoja, vain mainitsemaan muutamia esimerkkejä. Lopuksi enkeli Gabriel ilmoitti esiasteen syntymän ja Jeesuksen itsensä syntymän. ” Me olemme todella siunattuja, että nämä taivaalliset olennot pyytävät heidän väliintuloa ja apua. Mutta meidän on muistettava tämä, he ovat vain luoneet olentoja, joilla on enemmän älyä kuin meitä, mutta he vastaavat yksin Jumalalle. Jeesus, Jumalan Poika, tuli parantamaan sairaita, parannuskeinoa, tuomaan silmille sokeita ja anteeksi ihmisille syntiset syntiset. Enkelit luotiin palvomaan ja palvelemaan Jeesusta ja Marian kunniaksi, mikä on tärkein syy siihen, että saatana hylkäsi tämän (koska hän oli luotu Seraphim-enkeliksi), mutta tämä aihe käsitellään toisessa tulevassa blogissa (demonologia). Sulkaamme tämän rukouksen kanssa.

Ikuinen ja ikuinen Kolminaisuus, me, kutsumme täydellistä Threenessämme yhtenä, True God ja kiitos, että jaat kanssanne taivaallisten olentojesi pieniä mysteerejä. Kiitämme teitä siitä, että luot auttajia auttamaan meitä elämässämme. Pyydämme suojelusenkeleitämme ja kaikkia taivaassa olevia enkeleitä pitämään meidät suorassa ja kapeassa polussa, taistelemaan edessämme olevaa vihollista ja auttamaan meitä rakentamaan läheisempiä suhteita Kristukseen. Pyydämme tätä kaikkein täydellisessä nimessäsi Luoja Jumalassa, aamen. Isän pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen!

Jumalan siunausta,

Aaron JP

 

 

 


[1] Rukoukset pyhiinvaellusta varten. www.magnificattours.com Gary Appleberry

[2] CCC 329

[3] Luuk. 1: 18-25

[4] Luuk. 1: 26-38

[5] Katolisen kirkon katekismi 330

[6] 1. Moos. 19: 15-17

[7] Numbers 22: 31-33

[8] Katolisen kirkon katekismi 332

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: