Meditaatio 2-17-2019

Nykypäivän evankeliumin lukemassa Jeesus tuli alas kaikkien kahdentoista opetuslapsensa kanssa ja alkoi antaa saarnan suurelle joukolle ihmisiä.

 

“Autuaita olet te köyhät, sillä Jumalan valtakunta on sinun.”

 

Jeesus ei puhu fyysisestä köyhyydestä, vaan köyhyydestä sydämessämme, se on sisäinen antautuminen maailman asioille ja halu seurata Jumalaa. Sillä kun me haluamme Jumalaa, kaikki, mitä tapahtuu, ei ole väliä, koska etsimme paljon korkeampaa päämäärää, tavoitetta olla Jumalan kanssa ja rakastaa häntä koko iankaikkisuudesta.

 

“Autuaat olette nyt nälkäisiä, sillä sinä olet tyytyväinen.”

 

Ennen ihmisen kaatumista sielumme yhdistettiin kehomme kanssa harmoniassa ja meillä oli täydellinen harmonia Jumalan kanssa. Syksyn jälkeen menetimme sen yhteyden Jumalaan ja siitä lähtien meillä on tämä sisäinen halu tai “nälkä” täynnä täydellistä rauhaa. Tuo täydellinen yhtenäisyys Jumalan kanssa. Se rakentuu halustamme seurata Jumalaa. Me täytämme sen sellaisilla tyhjillä asioilla, joita meillä on tapana katsoa väärille paikoille. Jumala haluaa täyttää tämän tyhjyyden. Vain hänellä on valta tyydyttää syvä halu, joka sinulla on elämässänne, joka on täydellinen yhtenäisyys hänen kanssaan.

 

”Siunattu olet sinä, joka nyt itkee, sillä sinä naurat.”

 

Jeesus puhuu kärsimyksistämme. Me kärsimme asioita, jotka saattavat joskus tuntua ihmisen voiman ulkopuolelta. Tuo kipu voi olla lapsi, joka kaatui kirkkoon tai joku, joka on huumeriippuvainen.Saatamme tuntea jopa Jobia, joka yrittää elää pyhää elämää, ja kaikki näyttää menevän väärin. Juuri kun olemme heikoimmassa, Jumalan voima on vahvin. Kuten Pyhä Paavali sanoo, meidän on jatkettava juoksevaa kilpailua. Pysy keskittyneenä, koska tämä aika on lyhyt, joten kun me pidämme kiinni Jumalasta loppuun asti, voimme luottaa siihen, että Jumala nostaa meidät, jos olemme pyrkineet elämään pyhimmän elämän.

 

Siunattuja olette te, kun miehet vihaavat sinua, ja kun he sulkevat sinut ja herättävät sinut, ja heittävät nimesi pahaksi ihmisen Pojan tähden!   Iloitse sinä päivänä ja hyppää iloa, sillä katso, sinun palkkasi on suuri taivaassa; sillä niin heidän isänsä tekivät profeetoille.

 

Jeesus tietää, että asut maailmassa, mutta et ole osa maailmaa. Tämä maa on taistelukenttä. Kun työskentelet kohti pelastusta, maailma ei halua, että rakastat Jumalaa. He haluavat sinun keskittyvän omaan onnellesi ja tee itsestäsi ”jumala”. Jos et ole osa väkijoukkoa, sinua vainotaan ja kärsimään suuria asioita. He syyttävät sinua kaikenlaisista pahoista ja loukkauksista. He jopa vaativat elämääsi. Mutta jos seisot maata ja julistat Jeesuksen Herrasi ja pelastajasi. Saat Pyhän Hengen armot todistamaan kuninkaiden ja hallitsijoiden edessä. Nyt on aika pyytää, että armot ovat kelvollisia kuolemaan armon tilassa.Ollaksemme luja uskossa yhden, todellisen Jumalan. Jumala ja kaikki taivas odottavat sinua. Sinulle on paikka, jos valitset Jumalan.

 

”Voi teille, jotka ovat rikkaita, sillä te olette saaneet lohdutuksen. Voi teitä, jotka nyt ovat täynnä, sillä sinä nälkää. Voi teitä, jotka nyt nauratte, sillä te surutte ja itkette. Voi teitä, kun kaikki ihmiset puhuvat teistä hyvin, sillä niin heidän isänsä tekivät väärille profeetoille.

 

Jeesus varoittaa niitä, jotka valitsevat maailman. Se, joka ei noudata käskyjä, ne, jotka ovat antaneet itsensä ylle ja synneille. Ne, jotka noudattavat vääriä uskontoja, ja ne, jotka astuvat kollegaansa, vaativat parasta itselleen. Sydämettömät ja jumalattomat kärsivät kauhistuttavasta kuolemasta, jos he joutuvat helvettiin. Henkilö muistutetaan muusta ikuisuudesta, miksi he päättyivät siellä. He kärsivät kuvittelemattomista kärsimyksistä. Heidät kidutetaan paholaisilla, eivätkä he koskaan enää tiedä rauhaa. Ne, jotka rohkaisevat sinua elämässänne ja kertovat teille, että teet oikean asian ja vain välität itsestäsi ja kukaan muu, ohjaavat sinut helvetin portteihin.   Jumala lähettää apuaan, hän lähettää ihmisiä saadakseen sinut kääntymään. Hän lähettää jopa sairauden elämääsi muuttamaan tapojasi ennen kuin kuolet.Mutta lopulta sinun täytyy päättää, valitaanko Jumala vai ei.

 

Rukoilkaamme,

 

Jumala kaikkein armollinen, pyydän teitä, että armo anteeksi syntisyydestäni. Murtaa pahan ketjut elämässäni, että voin kääntyä ympäriinsä ja pelastaa sieluni. Auta minua auttamaan naapuriani. Anna minun antaa köyhille, auttaa heikkoja, suojelemaan viattomia ja auta minua kohti valoa. Pyydän Guadalupe’s Lady of Guadalupe’n, taivaan ja maan Marian kuningattaren, johdattamista, ohjaamaan minua kapealla elämänpolulla, pääsemään taivaan portteihin ja saamaan rauhanomaisen ja iloisen kuoleman. Pyydämme tätä mahtavassa nimessänne, Amen!

 

Jumalan siunausta,

 

Aaron JP

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: